Toyota Corolla KE35 1600 -75

Projekteista juttua, kuvia yms. Tähän kansioon vm -78 ja sitä vanhemmat
Alueen säännöt
Vuosimalli raja tähän kansioon on sitten -78
Ennen kuin teet uuden aiheen niin lue tämä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ma Kesä 2019 17, 15:43

upottaa pumpun keräilysäilöön ni säästää jonku verran tilassa ja lähtee liitoksia pois. mulla on volkkarissa tommone keräilysäiliö
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Kesä 2019 21, 10:27

Eihän ne varmaan elokuvatyyliin räjähtele, mutta juutuupista löytyy kyllä pelottavia leimahdusvideoita ihan tosielämästä. :shock:
Mun eka viritys oli vielä sellanen, että jos joku paikka vuotaisi niin kokotankki menee tyhjäksi peräkonttiin.

En halua ottaa riskiä, varsinkaan kun lasten kanssakin tällä ajellaan.
vanhasta 2-ovisesta coupesta on aika hankala tulla takapenkiltä ulos nopeasti hätätilanteessa.

Mulla tosiaan on sellanen kerääjäsäiliö johon sisään menee pumppu. Ja kun siivosin kaikki sytytys ja lataus vermeet konehuoneesta pois niin apukuskin puolella on täydellinen paikka tuolle säiliölle.
Siitä sitten lyhyet painelinjat suuttimille.
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Heinä 2019 20, 13:21

Tuli inspiraatio kesälomalla, rakentelin pensavehkeet konehuoneeseen ja palautin vakio pensalinjat tankille.
Tein tulpanjohdot ja sopiva s-ylävesiletkukin löytyi viimein.

Eilen oli kone jo käynnissä tämän näköisenä!!!

Kuva

Säikähdin kun lähti heti eka startilla käyntiin!!! :-D
Tosin kävi vaan kahdella kun järkeilin jostain syystä tulpanjohdot väärään järjestykseen.
Piti vaihtaa johdot niin kävi samantien nättiä alle 1000 tyhjäkäyntiä.

Minä luulin että tämä olisi ollut vaikeampaakin saada käyntiin...
Ehkä se on siinä kun ei hätäile ja perehtyy asetuksiin kunnolla ajankanssa.

Yllättävän nätisti kävi myös 3T-G kone vaikka onkin teknisesti aika omatekele monesta kohtaa. Ei mitään sivuääniä tms. Ja tosipaljon kierrosherkempi kone kun aikaisemmat viritykset vaikka tämän säädöt on vielä mitä sattuu.

Jottei tämä liian helppoa olisi, niin tuli niitä murheitakin heti perään.
"uusi" laturi päästi savut pihalle oikein kunnolla kun luulin ensin että maalattu pakosarja se käryää vaan :-D
Purin laturin, niin diodit palanut, piti tilata uusi diodisilta siihen.
Eikä tämä laite sammunut ollenkaan avaimesta :-D
Google kertoo, että taitaa puuttua diodi myös latausvalon johdosta?

Nyt on odoteltava osia laturiin, että pääsee säätämään karttoja kohdilleen....

Vähän kuviakin lisätty:

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ke Heinä 2019 24, 12:54

JPV kirjoitti:

Eikä tämä laite sammunut ollenkaan avaimesta :-D
Google kertoo, että taitaa puuttua diodi myös latausvalon johdosta?



jokku vaatii diodin merkkivalon johtoon päästösuunta latuurin päin
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Ma Heinä 2019 29, 09:33

Kun miettii tarkemmin, niin tämä ominaisuus varmaan tuli omasta toiminnasta.

Otin Eculle herätevirran helpoimmasta paikasta jossa virtaa virtapäällä, eli takalasin lämppäriltä.
Nyt se laturin heräte piuha on kait yhteydessä tuohon, ja saa siten virtaa laturin kautta vaikka käännän avaimesta virrat pois.

Varmaan oikeaoppisesti pitäisi ottaa suoraan virtalukon sytytys virralta, tai vastaavalta millä on ihan oma virtapiiri eikä ole yhteydessä muihin.
Onkohan näissä erikseen sellainen johto esim sytytyspuolalle?
Pitänee varmaan purkaa ja tutkia, pakko saada tuo sammuminen varmasti avaimeen eikä luottaa johonkin diodiin joka kyrvähtää just silloin kun kaasukin hirttää kiinni :-D
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja kyyry » Ma Heinä 2019 29, 11:14

JPV kirjoitti:Kun miettii tarkemmin, niin tämä ominaisuus varmaan tuli omasta toiminnasta.

Otin Eculle herätevirran helpoimmasta paikasta jossa virtaa virtapäällä, eli takalasin lämppäriltä.
Nyt se laturin heräte piuha on kait yhteydessä tuohon, ja saa siten virtaa laturin kautta vaikka käännän avaimesta virrat pois.

Varmaan oikeaoppisesti pitäisi ottaa suoraan virtalukon sytytys virralta, tai vastaavalta millä on ihan oma virtapiiri eikä ole yhteydessä muihin.
Onkohan näissä erikseen sellainen johto esim sytytyspuolalle?
Pitänee varmaan purkaa ja tutkia, pakko saada tuo sammuminen varmasti avaimeen eikä luottaa johonkin diodiin joka kyrvähtää just silloin kun kaasukin hirttää kiinni :-D


alkuperäinen puolan jännitejohto mutta voi olla että joudut laittaa diodin kumminkin.
corolla SE70 2,0 16valve
corolla TE20 R/F
corolla SE80 2,0 16valve
mazda 323 F jokkis
vw caravelle T4 TDI
kansien kairausta, moottorien säätöjä, tehonmittauksia
Avatar
kyyry
Kultajäsen
 
Viestit: 1281
Liittynyt: To Syys 2006 28, 23:15
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Elo 2019 18, 11:46

Tuli taas vaihteeksi inspiraatio ja laittelin Corollan käyntikuntoon.

Sain laturin korjattua ja asennettua paikalleen. Vanhaan boschiin löytyy onneksi halvat osat Motonetista.

Vaihdoin Atecun herätevirran sulakepoksin engine-virran taakse.
NYT TOIMII normaalisti, käy ja sammuu hienosti :-D
Latauskin on parempi kun koskaan minulla ollessa. Jännite tasaisesti 13,5V riippumatta mitä kulutusta on päällä.

Kyllä on kierrosherkkä kone nyt, vaikka pitääkin vähän varoa ja sisäänajaa muokattuja osia!
Pakko oli silti vähän kierrätellä ja todeta herkkä kaasuun vastaaminen :-D
Paremmin tää jo nyt toimii kun kaasareilla koskaan.
Kohta voisi uskaltaa ajaa tallista ulos ja käydä koittamassa...

Pitänee vielä ostaa se laajakaistalambda, kun eikait tätä ilman sitä saa perstuntumalla millään kohdilleen?
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Joulu 2019 21, 14:31

Jäi tältä vuodelta corolla leimaamatta ja ajotkin muutamaan kertaan pihassa suditteluun.
Toimii yllättävän hyvin ja ajamaan pystyy vaikkei juurikaan säädetty, käy vaan tosi rikkaalla vielä.

Sitten tulikin pitkästä aikaa käyttisautoonkin ongelmaa oikein kunnolla. Transporterin kansi alkoi vetelemään viimeisiään ja aikani tuumailtuani myin sen risana pois. Ei tuommosta paljon kannata korjailla, kun remppaan saa menemään helposti ehjän auton hinnan.

Hommasin halvan ooppelin rempan ajaksi, mutta portteri lähtikin kiertoon ja vaihtui muutaman kuukauden bemari-rojektiin.
Nyt olisi vuosikymmenten jälkeen takaveto taas käyttöautona ja onhan se pitkästä aikaa hauskaa näin talvella :-D


Ei enään mielenkiintoa riittänyt Corollaan.

Nyt on talli taas vapaana, ensivuonna jatketaan tätä projektia.
Laite on onneksi jo kohtuu valmis ja käyntikunnossa niin siitä on hyvä jatkaa kun inspiraatio iskee.
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Pe Helmi 2020 28, 13:29

Kevät näyttää tulevan tänä vuonna aikaisin, oli pakko käydä talvisäilössä koittamassa corollaa käyntiin.
Latailin akkua muutaman tunnin, lähti heti käyntiin ja kävi hyvin.
Kyllä tuommonen ruiskutekniikka alkaa jo nyt vakuuttamaan toiminnallaan :-D

Käyttelin lämpöiseksi ja ajoin talliin kun lumetkin on jo sulaneet pois edestä.
Puunailin pölyt pois ja totesin kaiken toimivan edelleen.
Nyt olisi taas intoa jatkaa tätä projektia, ostoslistalla seuraavaksi laajakaista lambda jotta päsee säätelemään seoksia.

Tuskin malttaa odotella leimaamista toukokuun puoleen väliin jotta saisi 2 vuoden leiman...
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja Puolituinen » Ti Maalis 2020 03, 14:49

Kaasareiden kanssa olis joutunu talven seisonnan jälkeen ottaa kaasarit eka pöydälle putsattavaksi ennen ku yrittääkään käymään :D
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81
Toyota Corolla KE70 1,6l 4A-GTE -84
Avatar
Puolituinen
Kultajäsen
 
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Elo 2010 25, 11:49
Paikkakunta: Lohja

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Maalis 2020 21, 11:36

Puolituinen kirjoitti:Kaasareiden kanssa olis joutunu talven seisonnan jälkeen ottaa kaasarit eka pöydälle putsattavaksi ennen ku yrittääkään käymään :D


Tämä on kyllä täysin totta, ja tähän asti kun on päästy niin kaikki näyttä olevan helpompaa kun kaasareiden kanssa!

AEM Lambda hommattu ja asennettu, toimii hyvin ja näyttää ATecussakin samaa lukemaa kun sen omassa mittarissa.
Tunerstudion rekisteröidyssä versiossa on kätevä autotune jolla alkaa itse korjailemaan bensakarttaa laihemmalle AFR-kartan perusteella.

Aikansa kun kaasutteli paikoillaan niin loppu mustan tulo putkesta :-D
Pitää alkaa perehtymään tarkemmin AFR karttaan ja hienosäätää sen kautta seokset.

Sytytyskin on luettujen juttujen perusteella tyhjäkäynnillä 16 ja kierroksilla 30 jolla ilmeisesti paras teho saadaan T-moottorissa.

Ainakin pihassa suditellessa tuntuu toimivan.

Kyllä se on kohta otettava liikenteeseen niin pääsee persdynoon säätämään :-D
Ja pitäisihän se leimallakin käyttää jos toimii riittävän hyvin...
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Maalis 2020 22, 18:43

Tänään tuli 90 kilsaa testiajoa, toimii kyllä hyvin!
Ja on voimaakin on huomattavasti enempi kun aikaisemmin :shock:

Nyt on tosi raaka imuääni kaasu pohjassa!
Kumi palaa ja rajoitin pätkii, melko siistiä...

Toisaalta taas pintakaasulla menee hyvin normiliikenteen seassa hiljaisesti eikä herätä paheksuntaa.
Eli tällä voi nyt räyhätä oikein kunnolla tai sitten ajella sivistyneesti :-D


Nyt seuraavaksi on haettava leima ja aloitettava ajokausi
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » La Maalis 2020 28, 20:36

Taas olisi tuore leimakin Corollassa.
Tällä kertaa oli yllättävän helppoa, ei tullut mistään sanomista.

Eikä tätä katsastajaa kiinnostanut moottorissakaan kun nuo läppärungot joita hetken ihmetteli.
Sano vaan että hyvinhän se jo toimii :-D

Aina kun joku on helppoa niin sitten tuleekin ne ongelmat :-D
Ajelin leimalta kotia ja toimii kun kello, sammutan normaalisti pihaan.
Tunnin päästä ei käyntiin millään, ei edes yritä, kaikki kipinät hukassa.
Kierrostieto tulee startatessa ja ecussa kaikki näyttää normaalilta.

Epäilys että tuo halpa kiinanpuola hajosi, pitänee opetella seuraavaksi vähän vianmääritystä...
Pitänee ostella nyt parempia osia tilalle kun jo todettu kehityskelpoiseksi järjestelmäksi.
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Huhti 2020 05, 20:13

Laitoin nyt aidon Boschin puolan paikoilleen ja taas toimii.
Ajettu nyt viikonloppuna 150 km ilman ongelmia.

Siististi se nyt käy ja kulkeekin hyvin, saas nähdä miten kestää ajoa...

Nyt pitäs vielä keksiä jonkinmoiset ilmansuodattimet tähän.
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toyota Corolla KE35 1600 -75

ViestiKirjoittaja JPV » Su Syys 2020 20, 09:49

Laitettu Corolla tältä kaudelta seisontaan kun vedet tuli jostain startin takaa ulos ja jätti tielle. Piti tilata 10litraa varavettä niin pääsi ajamalla kotia :-D
Pikaisesti katsottuna vesimarkka puhki keskeltä startin takaa???


Kesä on mennyt muuten ongelmitta, vajaa 1000km ajettu, toimii uuden tekniikan puolesta hyvin.

Seuraavaksi käytävä perän ja alustan kimppuun. Räikkälukko alkaa riittämään, pitää ettiä jotain sivistyneenpää tilalle.
Ja alusta on liian kova, kehitettävä siis ajomukavuutta...





Lisätty muutama kuva keväältä, fixattu peräkonttia, lambda laitettu ja ilmanputsari tehty.

http://www.kotikone.fi/jpv/Toyota%20Cor ... index.html
JPV
 
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 2017 14, 12:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Edellinen

Paluu Projektit -78 ja vanhemmat

Paikallaolijat

Rekisteröityneet käyttäjät: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron